Pierderi financiare din intreruperea afacerii

Compania ta se poate confrunta in orice moment cu un eveniment neprevazut, precum incendiu, cutremur, furtuna, inundatii, apa de conducta, avarii accidentale ale masinilor/utilajelor, supratensiune etc. Astfel de evenimente pot genera pierderi mult mai mari decat bunurile si proprietatile efectiv avariate ori distruse. Te poti confrunta cu pierderi de venit din cauza incetarii productiei, cresterea cheltuielilor de operare daca esti constrans sa te muti temporar in alta locatie pentru continuarea activitatii, etc.

 

Asigurarea de pierderi financiare din intreruperea afacerii este o asigurare de consecinta, acoperind pagubele cauzate de intreruperea activitatii ca urmare a avarierii, distrugerii ori pierderii bunurilor asigurate folosite de tine in activitate (mijloacelor fixe sau circulante, de exemplu: cladiri, masini, utilaje, instalatii, echipamente, materii prime etc.) din cauza unor riscuri acoperite prin Polita cadru (Asigurarea cladirii si a bunurilor, Asigurarea masinilor si utilajelor pentru avarii accidentale sau Asigurarea echipamentelor electronice).

Primesti despagubiri pentru pierderea de profit brut cauzata de:

  • fie de reducerea cifrei de afaceri ca urmare a intreruperii activitatii datorita producerii unui risc asigurat;
  • fie de cresterea cheltuielilor de exploatare prin aparitia unor costuri suplimentare necesar a fi efectuate in mod rational, numai in scopul diminuarii sau evitarii scaderii cifrei de afaceri comparativ cu cea care s-ar fi realizat in perioada de despagubire, daca nu s-ar fi produs evenimentul asigurat. Costurile suplimentare nu trebuie sa depaseasca valoarea pierderii de profit evitata ca urmare a efectuarii acestora in acest scop. Din costurile suplimentare se scad cheltuielile generale aferente perioadei de intrerupere a activitatii (cheltuieli deductibile din profitul brut care nu se mai efectueaza ca urmare a intreruperii activitatii).

Suma asigurata este compusa din profitul brut, precum si alte costuri suplimentare declarate la incheierea asigurarii cu conditia sa fie cuprinse in declaratia profitului brut.

 

Profitul brut asigurat se calculeaza astfel:

  • Profitul brut economic la care se adauga costurile fixe ce nu pot fi reduse odata cu intreruperea activitatii, sau
  • Cifra de afaceri mai putin costurile variabile.

 

Perioada asigurata este perioada de valabilitate a Politei cadru, in care s-a produs evenimentul asigurat ce cauzeaza de pierderi datorate intreruperii activitatii.

Poti alege perioada de indemnizare (perioada de timp pentru care se acorda despagubiri ca urmare a intreruperii afacerii), in functie de necesitati si de estimarile tale privind perioada in care rezultatele activitatii sunt afectate ca urmare a intreruperii activitatii (de la momentul aparitiei evenimentului generator de pierderi si pana la inlaturarea efectelor evenimentului).